Home (CZ) | PL | SK | DE | EN | RU
Video
Reference
Our ties to ROI go back 10 years, with intensive, very close collaboration. I value in particular the high degree of professional expertise and the great level of commitment shown by the consultants. This includes skill in getting matters implemented on the shop floor.
Dr. Herbert Diess, former Member of Board of Directors, BMW AG

Papírový Kaizen

Postup „papír - Kaizen" se zakládá na známých metodách genchi genbutsu (sám si udělat obrázek na místě: produkt, proces, realita) a shainin (pozorování a srovnání různých faktorů) z výrobního systému Toyota.

Papír - Kaizen je metoda bodového Kaizenu, kdy se zaměřujeme na optimalizaci činnosti uvnitř dílčího procesu. Do formuláře se zaznamenávají časy bloků činností, u kterých se následně identifikují dílčí kroky. Změřený čas bloku se patřičně rozdělí do jednotlivých dílčích kroků. Dalším krokem je určení druhu činnosti. V LEAN managementu se rozeznávají tři základní druhy činností:

  1. činnosti přidávající hodnotu
  2. činnosti nepřidávající hodnotu, které jsou při procesu nutné (skryté plýtvání)
  3. plýtvání

Na základě rozdělení druhů činností je možné vytvořit diagram zákaznického taktu, ze kterého je možné vypočítat potřebné množství pracovníků.